Na skialpech přes Krkonoše

Počasí předpovídané na termín naší plánované akce nevypadá na žádné krásné výhledy, ale jelikož jsou noclehy zaplacené několik týdnů dopředu (o víkendech bývají hory nacpané) a my jsme natěšení, vyrážíme.

Den 1. Labský důl - Labská bouda - Sněžné jámy - Velký Šišák - Martinovka

Prostupujeme Labským dolem, sněhu je dost a nového stále přibývá, úžasnou scenérií na Labskou boudu. Po nutném občerstvení pokračujeme na Sněžné jámy, hřeben Krkonoš, kde vstupujeme do bílé tmy se silnými poryvy větru. Jen díky tyčovému značení vystupujeme na Velký Šišák. Sjezd na Martinovu boudu je nám odměnou a stojí za to, byť je krátký. Večer je naplněn radostí z prožitého dne.

Martinova bouda (též Martinovka, německy Martinsbaude) se nachází ve druhé zóně Krkonošského národního parku pod hlavním hraničním hřebenem v centrální části hor na jihovýchodním úbočí vrchu Vysoké kolo, v nadmořské výšce 1 250 až 1 255 m. Bouda patří k nejstarším v Krkonoších, byla založena kolem roku 1642, kdy se v neklidných dobách třicetileté války obyvatelstvo začalo více uchylovat do hor. Nynější jméno se odvozuje od jejího nájemce Martina Erlebacha, který boudu obnovil roku 1795.

Zdroj: www.martinovka.cz, cs.wikipedia.org

Den 2. Ptačí kámen - Davidovky, sjezd - Špindlerovka - Malý Šišák - Stříbrné návrší - Luční bouda

V dozvuku radosti předchozího večera vystupujeme na Ptačí kámen, od kterého sjíždíme, nejprve lesem, prašanem, pak sjezdovkou k Davidovým boudám. Na Špindlerově boudě odpočíváme. Někteří z nás se již občerstvují pivem, někteří stále ještě čajem. Na Čertově návrší začalo pořádně foukat (kousek dál na Sněžce prý až 185 km/h), a jelikož správným směrem - nám do zad, sundáváme z lyží pásy a ve zdraví jsme dofouknuti k Luční boudě. Pivem se již občerstvujeme všichni, celý večer je naplněn rozumnou radostí z prožitého dne. Vrcholem blaha je pobyt v rozpálené sauně. Spíme v podkroví ve vlastních spacácích.

Luční bouda (Wiesenbaude, Stará česká, Bílá nebo Stará Rennerova bouda) je největší a nejstarší horskou chatou Krkonoš. Leží na křižovatce několika starých tras ve výšce 1410 m n.m., poblíž státní hranice s Polskem uprostřed vzácné Bílé louky. Od konce 15. století je důležitou spojnicí mezi středisky na obou stranách hor. Ke štítu Luční boudy býval připevněn zvon, který budil nocležníky, aby nezmeškali jedinečný východ slunce na SněžceZdroj: www.lucnibouda.cz

Den 3. Výrovka - Na rozcestí - Stoh - sjezd úbočím Stohu - Špindlerův Mlýn

V Krkonoších stále vládne počasí nepřející dalekým výhledům, a tak opouštíme náš původní plán vystoupit na Sněžku. Posedíme Na Rozcestí a pak úbočím Stohu, jóóooó sjezdem, valíme do Špindlerova Mlýna.